אימוץ ילדים אצל זוגות חד מיניים

על מנת לממש את זכותם החוקית להורות, עומדת לזוגות חד מיניים האפשרות לפנות להליך של אימוץ ילד בישראל, שהוא לא הילד הביולוגי של מי מהם (מה שמכונה אימוץ מלא). מדובר על תהליך מורכב, מסובך וממושך, שכולל מגוון של מסלולים ואפשרויות שונות.

המשך קריאה

פונדקאות בקרב זוגות חד מיניים

במדינת ישראל, הליך הפונדקאות מוסדר בחוק הסכמים לנשיאת עוברים (אישור הסכם ומעמד היילוד), תשנ"ו – 1996. לפי החוק, הזכאות לערוך הסכם פונדקאות שמורה רק לגבר ואישה שהם בני זוג או לנשים שאין להן בן זוג ואינן יכולות מסיבות רפואיות – בריאותיות להרות.

המשך קריאה

צוואות בקרב זוגות חד מיניים

לפי דיני הירושה החלים במדינת ישראל, לאחר פטירתו של אדם הרכוש והנכסים שהותיר אחריו (הנקראים עיזבון), עוברים ליורשים שלו. אם המנוח ערך בחייו צוואה – העיזבון יועבר ליורשים שכתובים בה וחלוקת הרכוש תתבצע בהתאם לרצונו כפי שמפורט במסגרת הצוואה.

המשך קריאה

הסכם ממון והסכם חיים משותפים – בני זוג מאותו מין

אם אתם מנהלים קשר זוגי ומשק בית משותף עם בן או בת זוג, כדאי שתערכו הסכם משפטי שמסדיר סוגיות חשובות בחיים המשותפים ויכול למנוע סכסוכים במקרה של סיום מערכת היחסים.

המשך קריאה

חלוקת רכוש בגירושין

גירושין אף פעם לא נעימים אבל הם נחלתם של כשלושים אחוזים מהזוגות הישראלים הנשואים, וכמו שזה נראה קו ה-50% לא ממש רחוק. בגירושין בני הזוג נפרדים וכל אחד הולך לדרכו, אבל כידוע אף אחד לא הולך בידיים ריקות.

המשך קריאה